duminică, 12 octombrie 2008

My top 5 albums

5.Nas - Hip hop is dead



Am avut in trecut o imensa dragoste pentru muzica rap si pentru curentul hip hop. E drept, au trecut acele vremuri. Nu pot sa neg, insa, calitatea. Nas este unul dintre putinii rapperi pe care inca ii mai ascult cu placere, iar "Hip Hop is dead" este unul dintre albumele pe care le apreciez cel mai mult. In mod normal, ar parea destul de dubios ca un rapper sa dea un verdict chiar din titlu. Practic, treaba sta altfel: avem de-a face cu una bucata Nas moracanos, care considera, pe buna dreptate, ca hip hop-ul este prost inteles. Vazand si cealalta parte, as putea considera altceva: hip hop-ul a murit, iar vinovatii sunt cei care l-au R&B-izat. Un album foarte bun, care primeste 5/5 din partea mea. Recomandari melodii: "Hip Hop is dead", "Blunt ashes", "Money over bullshit".

4.Pendulum - Hold your colour



Drum & bass...nu mi-am inchipuit vreodata ca o sa ajung sa ascult asa ceva. Consideram muzica asta un zgomot fara noima; cam gresit din partea mea. Este un stil de muzica foarte simplu: tobe si bass, atata tot. Eu uneori tind spre lucrurile simple, cum ar fi in cazul acesta, alteori spre cele mai complexe. La prima auditie, albumul acesta a sunt ciudat de bine. Am inceput cu melodia "Tarantula", care mi-a fost recomandata. Nu stiu cum s-a facut, ca are doua elemente pe care eu le apreciez mult: reggae si dinamism. A fost ceva gen "love at first sight". Am ascultat si restul albumului si, cum ziceam, am ramas uimit. Si a ajuns printre preferatele mele. Recomandari: "Slam", "Tarantula", "Hold your colour"

3.Flogging Molly - Swagger



Zdob si Zdub in varianta irlandeza: niste oameni cu instrumente rock + niste oameni cu instrumente specifice irlandeze = super cool. Cei sapte membri ai trupei au reusit sa faca ceva foarte interesant: punk celtic. Albumul "Swagger" a reusit sa imbine excelent cele doua elemente. Recomandari: "The worst day since yesterday", "Devil's dance floor" & "Black Friday Rule"

2.1.Zdob si Zdub - Ethnomecanica



Sunt moldoveni, deci romani. Este albumul "best of" al trupei de muzica rockulara Zdob si Zdub, un album de remake-uri pe care il apreciez foarte mult. Nu pot sa nu critic putin absenta unor piese precum "Cucusor" sau "Nunta extremala", insa cele prezente pe album sunt super tari si le ascult oricand cu placere. Este unul din putinele albume pe care le ascult cap-coada aproape de fiecare data. Recomandari: tot albumul :)

2.2.Cargo - Ziua vrajitoarelor



Cargo este trupa mea preferata din Romania. Cu toate ca imi placea mai mult cand era si Kempes in trupa, trebuie sa recunosc ca oamenii se pricep sa faca show si in formula actuala. Albumul asta a fost primul album pe care l-am ascultat cap-coada, in 1998, la doar 6 ani. Si mi-a placut, avand in vedere ca scriu acest post la 10 ani distanta. Unele melodii au fost cover-uri; so what? Cate trupe nu fac cover-uri? Este, se pare, si in conceptia lor, cel mai bun album Cargo, avand in vedere ca in concerte canta cam 60-70 % din album.

1.1.Metallica - Metallica (Black Album)



Masterpiece, asa consider eu acest album. Acesta este un clasic, un "must-have", iar Metallica este una din cele mai bune trupe din toate timpurile. Idoli ai milioanelor de fani din intreaga lume...

1.2.Michael Jackson - Thriller



Indiscutabil cel mai bun album din toate timpurile, cel mai bine vandut album din toate timpurile, cu mai mult de 50 de milioane de copii vandute. Nu cred ca exista om care sa poata spuna ceva rau despre acest album, decat daca este putin sarit. Lasand la o parte scandalurile din viata sa, nu-i asa ca Michael Jackson este simply the best ever? Nu-i asa ca daca nu era Michael Jackson, nu era Justin Timberlake? Nu-i asa ca daca nu era "Thriller", jumatate din albumele scoase acum nu ar fi sunat atat de bine? Nu-i asa ca daca nu existau miscarile lui MJ, coregrafiile ar fi fost mult mai triste si mai sarace? Think about it.

Niciun comentariu: