joi, 30 octombrie 2008

Un suflet dintre cele captive in animale

God Bless you all.

Stateam undeva intr-un colt al scarii blocului si ma uitam pierdut la usa, tot asteptand sa vina cineva. Afara este un intuneric bruiat de luminile de la stalpi, in fata carora se mai misca alene niste crengi lipsite de vlaga. Acea lumina ajungea foarte putin si in scara, deci oricine ar fi intrat, cu siguranta nu m-ar fi observat. Nu m-ar fi observat nici daca era lumina...droizi nenorociti spalati pe creier! Fumam intr-una...nu mai stiu ce. Parca era Winston, parca era Viceroy... Oricum, toate au acelasi gust, deci o diferentiere a fost imposibila.
Pustietatea aceasta era atat de apasatoare, incat simteai la un moment dat ca fiecare muschi din corpul tau te indemna sa fugi, sa fugi departe de tot, sa fugi departe de locul in care te aflai. Dar unde sa fugi? Peste tot este la fel. Doua tipuri de minti: minti poluate si minti spalate. Daca nu apartii niciunei tabara, atunci vei pieri ca o antilopa in mijlocul leilor infometati.
Astept cam doua ore si tot nu intra nimeni. Vantul s-a oprit, iar crengile au adormit, doar cate una trezindu-se din cand in cand si miscandu-se a repros catre celelalte. Aceasta dura, insa, maxim trei secunde. Simt ca nu am nevoie de nimic, decat de pachetul meu infinit de tigari si de mirosul linistitor al tutunului. Deodata, incep sa ma simt obosit, iar pleoapele mi se inchid inevitabil. Undeva intre vis si realitate am auzit usa deschizandu-se. Deschid ochii si privesc cu atentie spre aceasta, asteptand sa apara vreo silueta sau ca persoana care a intrat sa spuna ceva. Nu vad si nu aud nimic. Dupa cateva zeci de secunde, am simtit ceva cald miscand langa mine si asezandu-se. Eram destul de curios sa vad ce era creatura de langa mine. Am scos bricheta din buzunar si o am aprins-o. M-am uitat langa mine si am vazut un catelus care statea incolacita si ma privea cu ochii blanzi si credinciosi, parca spunandu-mi ca se simte la fel ca mine si ca imi este alaturi pana la capat. Simteam cum acel catelus se impingea tot mai mult in mine. L-am mangaiat pe cap si acesta a inchis ochii linistit. Sleep tight, my sweet puppy.

Adi Musetescu

Niciun comentariu: