joi, 5 martie 2009

Nu e primavara, e doar o iluzie

Duminica a fost 1 martie si nici macar nu mi-am dat seama. Abia a doua zi, cand am realizat ca trebuie sa ofer martisoare fetelor (ca asa este frumos, dragi prieteni) mi-am dat seama ca am trecut din februarie in martie. Februarie este luna pe care eu o detest cel mai mult; motivele sunt diverse, insa nu sunt nici pe departe ciudate. Eu nu am de gand sa le insir aici, nu are niciun rost.
In mod normal, pe 1 martie ar fi trebuit sa sarbatorim iesirea din iarna si intrarea in primavara, insa pare-se ca nu e nicio diferenta. Nu ma asteptam eu la nicio diferenta de la februarie la martie, insa ma asteptam la o diferenta de la noiembrie la martie. Au trecut acele vremri cand iarna AVEA farmec, adica zapada, polei, cazaturi in fund, spagaturi in urma carora imi rupteam blugii si multe altele. Au trecut acele vremuri cand in a doua zi de Pasti (undeva la sfarsitul lui aprilie) viscolea. He, he, poate ca in vreo 5-10 ani o sa mergem cu totii la mare in ianuarie si o sa mancam hamsii cu usturoi si o sa bem bere la halba, in timp ce stam in public la Plaja lui Ma...aaa...Alina. Iar iunie, luna pe care o iubesc cel mai mult (se stie de ce, pe 5 iunie e Ziua Mediului :D), va fi o luna in care voi inota in zapada. De ziua mea imi voi lua un bulgare in ureche si voi incepe sa schiopatez ca Louie Anderson. Ce este si mai interesant este ca s-ar putea muta Craciunul de ziua mea si sa imi schimb si eu numele in Christian, doar doar oi avea si eu o onomastica (pentru ca dupa cum zice lumea, Marius nu se sarbatoreste de Sf. Marie...desi preotul spune ca da). Oricum, ar fi mult mai bine decat cum este acum, nu-i asa? Ar exista iarna macar.
Acum ce pot sa spun. Primavara (din toate punctele de vedere) nu se va face decat peste vreo doua saptamani, insa intrebarea este: mai exista primavara? Mai exista primavara daca iarna a semanat cu o toamna continua, iar toamna a semanat cu o vara tarzie? Cand eram eu un copilas de doar 3-4 ani, bunicul meu (probabil cel mai inteligent om pe care l-am cunoscut vreodata...poate cele precizate nu sunt cele necesare pentru a evidentia acest lucru, insa il voi mentiona mai des, pentru ca merita) mi-a zis ca exista patru anotimpuri: primavara, vara, toamna si iarna; este ceva traditional pana la urma. La scoala in clasa a patra mi s-a zis la fel, ca exista aceste patru anotimpuri. In clasa a opta deja a aparut un termen nou in aceasta afirmatie: "cica". "Exista patru anotimpuri...cica (...)". Trebuie sa ne obisnuim cu ideea, nu exista decat doua anotimpuri: secetos si ploios. Cel secetos incepe de undeva de la sfarsitul lui aprilie si tine pana pe la mijlocul lui octombrie, iar cel ploios in restul anului. Poate va mai exista cate o zapada trecatoare, insa nu-i rost de amagire. Cel putin in zona in care traiesc eu. Si asta de ce se intampla? Este destul de evident, nu are rost sa repet. Si ce se face impotriva acestui factor? Nimic.

Niciun comentariu: