sâmbătă, 11 aprilie 2009

Reactie

Acum aproximativ un an, eu eram un om care stia una da' buna: imi place rap, ascult rap, pentru mine e cel mai bun gen de muzica. Timpurile se schimba, iar mie daca nu mi se ofera ceva nou, ceva diferit, ma simt sufocat, ma simt ingradit. Calitatea rapului romanesc este in scadere si nimeni nu ma poate convinge ca nu este asa; urati-ma ca spun ca BUG Mafia sunt veterani si atat, urati-ma ca spun ca rapul a ajuns o mieuneala cu efecte pe voce, iar underground-ul (sincer) pe mine nu ma incanta cu absolut nimic. Ascult o zi melodiile existente deja, ascult doua, trei, patru, pana cand intervine, inevitabil, plictiseala. Stiu ca ati simtit si voi...stiti ritmul la perfectie, dati din cap mai mult facand abstractie de el, stiti versurile si cand se schimba melodia, practic, nu simtiti ca se schimba. Ei bine, atunci e nevoie de o schimbare. Si a intervenit o schimbare in gusturile mele muzicale (SI NU MANELE, caci maneaua nu este muzica, ci zgomot; urati-ma ca am zis asta). Ce am inceput sa ascult? Muzica normala, muzica comerciala, chiar daca...intervenea si aici o problema: un cerc idiot de vreo 30-40 de melodii pe care le repet zi de zi. Dar zi de zi mai aparea cate una, mai apareau cate doua-trei. Primeam ceva nou si oarecum diferit.

La un an distanta...primesc melodii house, dance, club si imi pun mainile in cap. Acelasi ritm, aceeasi melodie idioata si mieunata si parca am inceput sa regret rapul. Dupa ce am ascultat "Undeva in Balcani", o m(i)elodie care are aere de (s)hit, am zis ca nu are rost. Nici rapul, nici house-ul, dance-ul nu mai sunt la fel sau...poate ca sunt la fel si tocmai asta este problema. Pana la urma, cate voci (printre care si a mea) urlau in gura mare ca muzica noastra este praf, in urma cu 5-6 ani? Renegam trupe ca Body & Soul, N&D, Bosquito si iata ca acum, cand ele nu mai sunt, ridicam melodiile lor la rangul de "oldies but goldies" (aici nevrand neaparat sa generalizez, dar multe persoane chiar asa considera). Acele melodii chiar reprezinta melodiile copilariei mele, indiferent daca mi-au placut la momentul respectiv sau nu.

Si totusi, simt nevoia sa reactionez impotriva melodiilor monotone care tot apar...ma rog, nu mai apar pe banda rulanta, dar tot apar. Si reactionez prin a ma proteja de ele. Si aici ajung la partea care m-a impresionat.



Da, e vechi. Da, e muzica populara. Da, melodia de la inceput are vreo 200 de ani. Da, vreau sa stiu ce simtiti cand ascultati prima melodie (Barbu Lautaru).

Peace & Love
MariusZ

Niciun comentariu: