joi, 1 octombrie 2009

Incep luna frumos

"Hi, hi (ras isteric gen Sexy Braileanca), domnu' Marius, ce va mai place sa va luati de lume. Domnuuu', daca tu crezi ca ceea ce fac altii nu e bun, de ce nu faci tu ceva mai bun?"

Am ales aceste cuvinte de inceput, stiind ce vor gandi multi: "iar se pune Mar(i)us ala pe criticat". Ideea e asta: ceea ce apreciez eu nu inseamna ca trebuie sa apreciezi si tu, iar ceea ce apreciezi tu nu e musai sa apreciez si eu, ca doar de-asta au murit oameni in '89, pentru ca noi sa avem drepturi si libertati, precum libertatea cuvantului, dreptul la opinie. Stiu ca sunt subiectiv, insa nu cred ca exista om pe lumea asta care sa fie suta la suta obiectiv. De-asta suntem oameni, de-asta e viata atat de frumoasa si palpitanta: pentru ca suntem toti diferiti.

In fine, las filozofiile si trec la subiect. Am vazut ca au aparut niste clipuri ale unor melodii pe care le stiam inca din vara. Una din melodii (Morandi - Colors) probabil ca ar fi trebuit sa fie lansata mai devreme, mult mai devreme, iar cealalta (Puya - Change)... da, ar fi mers lansata mai devrme, insa fara un element important: K-Melia.

Morandi - Colors

Cum stiti, exista o obsesie pentru slow-motion in clipurile romanesti. Trupele sunt pe sistemul "everybody's doin' it". Desigur, a fost un efect simpatic la inceput, desi unele clipuri erau mediocre spre submediocre, gen "Sexy thing" de vara trecuta, daca mai tineti minte. La un an dupa, inca se mai poarta. Chiar si Voltaj (o trupa pe care o stiam... altfel, o trupa care ofera premiere) a avut clip cu acest efect. Desigur, Morandi nu putea sa lipseasca din clubul select al "slow-motionistilor". In primul rand, apreciez titlul melodiei, intrucat reprezinta o tema pe care o folosesc foarte des in poeziile mele (Eminescu avea codrul, eu am culorile... Eminescu avea talent, eu... ma rog, las asta la aprecierea voastra). Am urmarit clipul si la TV, si pe calculator si tot n-am gasit story-ul. Dar cate clipuri romanesti mai au asa ceva? Ce... facem videoclip sau scurt-metraj? In fine, multe culori, multa apa, multi stropi care zboara cu incetinitorul, Randi la bustul gol, gagica pe care o saruta, Moga pictat cu negru pe la ochi de il confunzi cu un raton... cam astea sunt ingredientele unui clip care doreste sa promoveze un viitor hit...



Puya feat. George Hora & K-Melia - Change

Oh da, omul care a facut senzatie cu "Undeva in Balkani" revine cu o melodie in acelasi stil "808s & Heartbreak" (Wikipedia e prietenul tau, daca nu stii ce reprezinta). Acelasi stil moralizator, aceleasi efecte pe voce, acelasi om care a uitat ca "Sisu si Puya nu sunt de vanzare". Oricum, il inteleg. Era constient ca va pierde o parte din fani abordand genul asta, dar si ca va castiga altii devenind mult mai comercial. Colectia sa de "Romanisme" de pe "Undeva in Balkani" trebuia sa se materializeze si intr-o continuare, cum e "Terminator II" pentru "Terminator". Nu zic ca nu e adevarat tot e spune in melodie, i-am inteles mesajul, e revoltat, si eu sunt revoltat, insa daca stilul melodiei nu era acesta... Problema e ca tot mai multi se cred rapperi dupa ce asculta "Undeva in Balkani", "Change", "Sus pe bar", "Cu talpile arse", "Candy shop" si "In da' club", ceea ce e, dupa cum zice americanu'... "lame" (nu din-alea cu care te tai). Acum sa comentez clipul. Partea buna e ca nu e in slow-motion. Partea proasta e ca... e stupid. K-Melia nu are nicio treaba cu melodia si nici cu limba engleza. Clipul incepe prost, cu o canapea in centrul imaginii, o canapea care ne va urmari pe toata durata clipului (4 minute, 46 de secunde). Canapeaua apare, desigur, in fata unui zid cu graffuri, pe un teren de fotbal, intr-un apartament, in sala de antrenamente (what the fuck?) si, desigur, in Garsoniera lui... Diaconescu. Foarte tare, nu? A doua chestie stupida este ca aceasta K-Melia incearca sa para ce nu este, adica "bad girl". Eu stiu si melodia fara ea si suna mult mai bine. Apoi, nu pot sa inteleg de ce Puya canta despre scandaluri, despre aia care se fac de ras pe la Capatos, iar langa el Doroftei expediaza crosee si directe. Desigur, nu era tacamul complet daca nu aparea macar o referinta la Dan Diaconescu in clip. Si iata, dragii mei, Puya face aceasta referinta, in clip aparand un actor care il joaca pe faimosul prezentator (da, ba, e faimos; cine n-a auzit de Dan Diaconescu?). Se putea si mai rau, se putea si mai bine, se putea si deloc.



In incheiere, va prezint noul (?) cover al melodiei "AYO Technology". Cine canta? Da, Katerine, o belgianca bruneta, frumoasa, de 26 de ani, iar versiunea aceasta a melodiei... este dance (sincer, negativul imi pare foarte Bob Sinclar).



Acesta este NOUL cover al melodiei "AYO Technology", cel al lui Skyla (?). Versiunea extradance (asta imi pare foarte David Guetta).



Cine e la rand? Inna?

Pace, Lumina si Iubire,
MariusZ

Niciun comentariu: