joi, 28 ianuarie 2010

E joi, deci... (2x04)

...vine vacanta odata cu weekendul. In sfarsit, am scapat cu viata dintr-un semestru frecventat in proportie de 70 %. Privesc in continuare partea pozitiva: desi am bolit o buna perioada a sederii mele acasa, am avut timp sa scriu si sper ca 2010 sa reprezinte anul in care voi termina cea de-a doua carte a mea, care se va numi... nici macar nu stiu cum se va numi. Voi da cateva detalii despre ea ulterior si astept eventual si cateva propuneri pentru titlu.

Ok, am trecut de perioada in care imi exprimam revolta fata de unele situatii aparute in mass-media si de care nu vreau sa imi amintesc, avand in vedere ca ma aflu intr-o stare de spirit foarte buna.

Cu ce sa incep eu mai bine decat cu o stire senzationala pe care (nu) o prezint in exclusivitate: Mutu a fost depistat pozitiv... din nou. Cei care ma cunosc stiu ca nu sunt nici pe departe un fan de-al lui Mutu, ci chiar dimpotriva, insa trebuie sa spun ca treaba asta pute pana aici (s-a amestecat putoarea asta cu cea a orasului). Oricum ai da-o, tot ciudata este situatia. Se zice ca ar fi mama lui de vina ca i-a dat pastila cea dubioasa, altii zic ca este vorba de o capcana intinsa de italieni (desi nu ma prind ce ar avea ei de castigat); toti compara ce se intampla cu Mutu cu ceea ce i s-a intamplat Andreei Raducan acum 10 ani, cand i s-au retras medaliile olimpice pentru ca biata fata a luat Nurofen. Din punctul meu de vedere, insa, problema este la nivelul celor care decid pentru binele sportului mondial. Sunt puse tot felul de substante pe lista celor interzise, pe motiv ca ar produce anumite reactii daunatoare sportivilor sau ca ele cresc performantele. Pai sa ma ierte Dumnezeu, dar ma uit la halterofilii care baga steroizi in ei cu remorca, ma uit la atletii si la inotatorii care doboara recorduri mondiale la ordinea zilei, la fotbalistii care rezista sa joace undeva la 80-90 de meciuri pe an si nu pot sa nu imi pun intrebarea: bai nene, astia alearga in draci si la controalele antidoping nu se descopera decat ca Mutu a luat pastile de slabit? Hai sa fim seriosi... Nu zic, unii sportivi chiar sunt extraordinari, insa dati-mi voie sa ma indoiesc ca este vreunul macar, dintre cei de renume mondial, curat 100 %.

Bun, raman tot in zona sportului, insa il combin cu muzica. O melodie extraordinara a fost aleasa ca imn al Campionatului Mondial de Fotbal din Africa de Sud din aceasta vara: "Waving Flag" a canadiano-somalezului K'Naan. Va invit sa o ascultati:



K'Naan (31 de ani) este nascut in Mogadishu, Somalia si este cantaret si poet. Ce pot sa zic, l-am descoperit intamplator. Ma uitam pe tracklistul albumului lui Nas si Damien Marley, care va aparea peste trei luni si se anunta unul dintre cele mai tari din acest an, si am vazut ca cei doi au o melodie in colaborare cu un anume K'Naan. Am facut ce orice obsedat de muzica ar face: am cautat date despre K'Naan. Am citit cate ceva despre el, ce hram poarta si am cautat melodii de-ale lui pe net. Prima melodie pe care am ascultat-o? "Waving Flag". Ce am facut apoi? Am devenit fan instantaneu. Noua mea propunere este K'Naan, un artist adevarat.

Ultimul subiect pe care il voi aborda este Selectia Nationala 2010. Trebuie sa alegem o melodie sa ne reprezinte la Oslo, insa... hmm... am destule retineri. Sunt cateva melodii care nu prea sunt de Eurovision, cum ar fi "Come along" (Lora & Sonny Flame, preferata mea...), "Surrender" (Anda Adam & Connect R... mama, ce o sa ma mai distrez cand o sa cante Anda live; abia astept), JackPot (Razvan Krivach... epic music fail), altele nu prea cred ca ar avea sanse. Am asa o presimtire ca Paula Selling si Kamara ne vor reprezenta cu melodia "It's not too late", insa nu prea cred ca am avea vreo sansa. Astept sa se hotarasca si cine o sa cante melodiile ale caror interpreti au fost propusi spre schimbare de minunatul juriu (care desigur a acordat cele mai multe voturi piesei "It's not too late"). Cam asta este problema, ca nu stiu care melodie ar prinde mai bine la publicul european.

Acesta este canalul de YouTube al unui user care a pus cateva dintre melodiile participante in Selectia Nationala, asta in cazul in care nu ati accesat Monden.Info inainte (ceea ce mi se pare improbabil :D).

Cam atat saptamana asta. revin saptamana viitoare cu reprezentantul/a Finlandei la Eurovision, care va fi ales poimaine. Si... desigur, alte subiecte interesante SI aici. :D Pana atunci,

Pace, Iubire si Lumina,
MariusZ

Niciun comentariu: