vineri, 27 noiembrie 2015

Disrespect

Cu riscul de a supăra pe unul sau pe altul, sunt un pic sătul de lipsa de respect. Există foarte multe persoane care consideră că lor li se cuvine totul și că sunt liberi să facă ce își doresc, dar ideea este că libertatea unuia se termină acolo unde încalcă libertatea altuia. Dacă îi spui celui care te deranjează că nu-ți convine ceea ce face, o să se răstească la tine sau o să-ți bage pe gât replici din alea cretine, gen „sunt liber să fac ce vreau”, „de-asta au murit tinerii la revoluție”, „dacă nu-ți place, pleacă de aici” și așa mai departe. Și o să întâlnești fel de fel de imbecili de genul, care te vor face să-ți dorești să îi faci una cu pământul. Pleci de lângă unul, dai de altul care își etalează libertățile.
O să enervez multă lume, dar mie fumatul mi se pare una dintre cele mai cretine chestii pe care poți să le faci cu gura, iar țigările sunt una dintre cele mai proaste investiții pe care le veți face vreodată. Dar este dreptul vostru să vă bateți joc de viața voastră. Doar nu vă bateți joc și de a mea și nu mai fumați prin preajma mea. Mi-e silă să mă „lovesc” oriunde m-aș întoarce de fumători și să miroasă peste tot a fum de țigară. Să zicem că ăsta e unul din motivele pentru care am ales să mă cam izolez în ultimele luni. Porcovanii din parlament au scos legea aia de pe ordinea de zi (bine că își votează privilegii). O mulțime de fumători au sărit de cur în sus când au văzut că legea aia era pe punctul de a fi votată, spunând că li se încalcă libertatea. Totuși, cred că majoritatea decide. Iar eu cred că fac parte din majoritatea (fragilă) nefumătoare a țării ăsteia din care îmi doresc din ce în ce mai mult să mă car.
Respectul... E o chestie foarte rară pe aici. Una-două vezi doi indivizi care se ceartă pe teme politice. Și e foarte bizar. Am mai zis și în alte postări că nu mi se pare în regulă să te cerți din cauza asta, pentru că fiecare e liber să aleagă ceea ce își dorește. Dar nu asta vreau să aduc în discuție, ci generalizarea, să spui că toți cei care votează X sunt cretini, toți cei care votează Y sunt imbecili și alte tâmpenii de genul. Generalizarea asta arată doar cât de limitat ești tu, cel care o faci. Ești o ființă limitată, iar pentru mine ești un nimic. Nu că ți-ar păsa vreun pic de chestia asta. Că doar ești un mic fascist care se ascunde într-un costum de „liberal”.
Despre discriminarea de gen nu vreau să vorbesc acum. E o temă mult prea complexă pentru a fi cuprinsă într-un singur paragraf. Acum vreau să mă leg puțin și de discriminarea pozitivă. Adică ăla, care este o minoritate (etnică, religioasă, sexuală etc.), să aibă mai multe drepturi decât mine (sau măcar prioritate) doar pentru că aparține acelei minorități. Există unele creaturi pe la mine prin facultate (de care nu sunt tocmai mulțumit, sincer) care spun că în felul ăsta minoritățile sunt ajutate să se integreze & shit like that. Și asta cu toate că democrația pe care o tot propăvăduiesc creaturile astea (cacofonia denotă respectul meu pentru ele) are ca principiu egalitatea tuturor oamenilor. Egalitatea asta este înțeleasă destul de ciudat. Oamenii nu sunt egali, nu sunt tratați în mod egal; deocamdată este doar o iluzie. Iar discriminarea pozitivă, despre care ăștia spun că ar ajuta la integrarea celor aflați la „periferia” societății, nu prea are nimic în comun cu democrația. Cel mai bun să câștige, frate. Să nu conteze că ești negru, gay, țigan sau altă minoritate din astea. Dacă ești cel mai bun, să ți se dea ce meriți.
Sigur, ar mai fi destule lucruri de care să mă leg, dar deocamdată cred că astea sunt de ajuns. Ai dreptul să nu fii de acord cu mine, ai dreptul să spui ce-ți dorești. Și ai dreptul să gândești cu propriul creier, nu cu al altora. Folosește-l! Nu fi o oaie!

Niciun comentariu: