marți, 22 decembrie 2015

Hituri și hitulețe - partea a patra

Acum urmează partea cu hiturile toamnei. Există unul care, dacă ar fi fost lansat mai devreme, cu siguranță ar fi fost hitul anului. Așa, îl consider doar în top 3. Dar e doar părerea mea. Ordinea în care așez hiturile e aleatorie.

1.Calvin Harris & Disciples - How deep is your love



Asta e o melodie care îmi place foarte mult. Clipul îmi aduce aminte cumva de „Sexy thing” al lui David Deejay și Dony, dar cred că e doar din cauză că respectă un anumit tipic. Despre Calvin Harris știm că e unul dintre cei mai tari DJ din lume. Disciples... nu știu nimic despre proiectul ăsta muzical, iar să mă informez acum ar fi prea din pripă pentru a mă exprima în privința sa. „How deep is your love” e o melodie foarte difuzată; locul 2 în Marea Britanie, locul 27 în SUA și poziții fruntașe în multe alte țări. E lansată în august, succesul mare a venit toamna; cam greu să fie hitul anului.

2.Justin Bieber - What do you mean?



Să spun ceva rău acum ar însemna să fiu nedrept. Melodia nu-i rea deloc. Clipul e OK, în spiritul melodiei și apreciez asta. Bieber are o evoluție interesantă și, dacă s-ar ține mai departe de scandaluri, poate chiar ar ajunge un artist bun. „What do you mean?” e un super hit, number one și în SUA, și în Marea Britanie, top 10 hit aproape peste tot. Mai mari șanse la hitul anului decât „How deep is your love”.

3.R.City feat. Adam Levine - Locked away



Are poveste clipul, lucru pe care îl apreciez. Dar nu mă miră, că e implicat pe aici și Adam Levine. Și știm că Maroon 5 au niște clipuri foarte bune. „Locked away” e un hit foarte mare; number 2 în Marea Britanie, number 6 în SUA și... e posibil să mai crească, nu știu... Nu-i hitul anului, dar e o melodie frumoasă.

4.Adele - Hello



„Hello” s-a bucurat de un succes nebun, nebun de tot; clar hitul toamnei. Și ar fi putut să fie chiar hitul anului, dacă ar fi fost lansat mai devreme. Revenirea lui Adele mă bucură. Avem mai multă decență în zona asta a muzicii, cu toate că mesajul e unul foarte trist. Uitându-mă pe topurile din toată lumea, „Hello” e number one aproape peste tot, deci... e URIAȘ! Hitul anului? Oh, da...

5.Taylor Swift - Wildest dreams



Ascultând pentru prima dată melodia asta acum, pot să spun că nu sună rău deloc.. Frumoasă evoluție pentru Taylor. A fost un an foarte bun și pentru ea. Number 5 în SUA, pe locul 40 în Marea Britanie - nu are șanse la hitul anului, dar e, fără discuție, hit. :)

6.Ariana Grande - Focus



Uitându-mă la clip, parcă am un deja-vu. Dar e doar problema mea, no? Și melodia la fel, îmi aduce aminte de ceva, dar... cum se poate? O artistă atât de mare și apreciată ca Ariana Grande să se repede? Mais qu'est que c'est ca?! Nu contează, e hit. Nu hitul anului, dar e pe-acolo. Locul 10 în Marea Britanie, locul 7 în SUA și poziții (prea) mari în multe alte țări.

7.Drake - Hotline bling



Un clip foarte banal, dar cred că e cam în ton cu melodia. Nu-mi place Drake, nu-mi place melodia, dar ăsta e hit. Adică locul 2 în SUA, locul 3 în Marea Britanie. Goddammit!

8.The Weeknd - The Hills



Un an foarte, foarte bun pentru The Weeknd. Clipul e în neo-noir, ceea ce se potrivește cu o astfel de melodie. Nu am fost foarte atent la poveste. Am văzut că iese dintr-o mașină răsturnată, merge încet-încet în timp ce cântă, până când ajunge, în final, într-un loc unde-s două femei tinere și una ceva mai în vârstă. Poate o fi vreo trimitere la afterlife, cine știe? Și oricum, nu contează - ăsta e hit foarte mare. Pe locul 3 în Marea Britanie, locul 1 în Billboard Hot 100 timp de 6 săptămâni, până a fost detronat de „Hello”. Big like!

9.Sam Smith - Writing's on the wall



Poate că nu a fost un hit chiar atât de mare pe cât se așteptau, dar având în vedere genul căruia îi aparține melodia, s-a clasat excepțional. A fost number one hit în Marea Britanie, doar numărul 70 în SUA și s-a clasat foarte bine și în alte topuri. Nu-i hitul anului, asta-i clar, dar e ceva frumos și inedit pentru FM. „Writing's on the wall” face parte de pe coloana sonoră a filmului „Spectre” (primit cu reacții foarte diverse de către critici, dar cu un box office foarte bun).

10.Naughty Boy feat. Beyonce & Arrow Benjamin - Runnin' (Lose it all)



În sfârșit, după vreo zece ani, Beyonce a lansat o melodie pe care o pot asculta fără să mă plictisesc. Bine, nu e melodia ei, ci a lui Naughty Boy, pe care voiam să-l mai aud cu ceva nou după albumul „Hotel Cabana” (foarte mișto, din punctul meu de vedere). Lecția pe care ne-o învață melodia asta? „Ain't running from myself no more,” repetat de mai multe ori (mesaje subliminale, Illuminati, masonerie etc.). Nu-i hitul anului. Locul 4 în Marea Britanie, locul 90 în SUA și clasări bunicele în alte topuri, inclusiv la noi. Legătură în clip și melodie? Oh, da! :D

Și cele românești:

1.Lidia Buble feat. Amira - Le-am spus și fetelor



Dacă ar fi ca din melodiile românești să aleg trei care să aibă șanse să fie hitul anului, una dintre ele cu siguranță ar fi asta. E un hit foarte mare, îl auzi peste tot. Lidia Buble e cea mai bună descoperire a lui Adi Sînă din ultimii ani; are un timbru foarte, foarte șmecher. Și muzica pe care o lansează e chiar bună, surprinzător lucru. Amira e responsabilă cu floricelele pe melodia asta. Sincer, mi se pare că videoclipul nu ajută melodia. E o compoziție foarte bună, din punctul meu de vedere; versurile nu sunt atât de rele pe cât mă așteptam, gen... nu te dor ochii de la ele.

2.Sandra N & Adrian Sînă - Mă dor ochii, mă dor



Doamne, nu mă așteptam să sune chiar atât de rău! :)) Fir-ar maneaua să le fie de râs!
Oh, imparțial, imparțial, da... Deci ăsta e un hit. Are aproape 16 milioane de vizualizări pe YouTube, cred că are și destule difuzări în FM și... nu la melodia asta mă refeream că ar putea fi hitul anului. A creeat însă o altă modă. „Și mă dor ochii, mă dor... de la apă cu clor.”-like.


3.Adda - Lupii



OK, mi-am revenit, nu mă mai dor ochii. Vocea Addei e senzațională și mă bucur foarte mult că primește aprecieri binemeritate. „Lupii” e o melodie inspirată din folclor, „cu multiple sensuri, ca versetele” (cum zicea Cedry2k). După părerea mea, e cea mai bună melodie a ei. Floricelele nu mă impresionează de obicei, dar aici parcă au un alt efect, mult mai misterios. Nu e hitul anului, cu toate că peste 8 milioane de vizualizări în aproape două luni înseamnă mult pentru un artist român. Big, big LIKE!

4.Carla's Dreams - Te rog



De când am auzit melodia asta am spus că o să fie unul din hiturile toamnei. Lansată cam odată cu „Lupii”, are peste 7.3 milioane de vizualizări, deci e și asta foarte tare. Clipul e mai mult unul de atmosferă, în ton cu melodia și anotimpul. Nu cred că-i hitul anului, dar e foarte frumoasă. Interesantă compoziția. :)

5.Ruby feat. Dorian Popa - Bună, ce mai zici?



Dar ce ziceți de 22 de milioane de vizualizări în 3 luni? Hitul toamnei, fără îndoială! Nu-mi place timbrul lui Ruby, nici al lui Dorian, dar melodia nu-i rea. E cam plângăcioasă, într-un sens banal, dar merge. Unii poate se așteptau să vadă în clipul ăsta mai mult t&a, dar Ruby e destul de decentă. Hitul anului? Foarte posibil, deși a fost lansată cam târziu...

6.FreeStay feat. Mahia Beldo - Trebuia să fii tu



Cred că cel mai bun lucru pe care l-a făcut „X Factor” în România a fost să-l readucă în prim-plan pe Florin Ristei. Omul e super talentat și charismatic, o adevărată valoare a muzicii românești. Eu nu știu cât de difuzată a fost „Trebuia să fii tu”, dar are peste 12.2 milioane de vizionări pe YouTube, deci e un hit mare. Așa... Aici avem de-a face cu un break-up song, cu un clip care spune o astfel de poveste. Era culmea să facă altceva, dar am mai văzut greșeli de genul. :))

7.Alina Eremia - A fost o nebunie



Am spus că Alina Eremia va apărea și aici. „A fost o nebunie” e o nebunie de hit. Peste 15.7 milioane de vizionări în trei luni și jumătate arată clar asta. Un clip de imagine și atmosferă, în ton cu melodia. Frumusețea Alinei Eremia ieșind din nou în evidență. Posibil hit al anului. :)

8.Andra feat. Cabron - Niciodată să nu spui niciodată



E un clip cu dans, coregrafie. Ăștia doi stau într-un ring de box, alături de un cuplu care dansează și... asta-i tot. Un clip cu coregrafie, frumos; apreciez dansul în videoclipurile oficiale ale melodiilor. Aici aveau mai multe posibilități; puteau să facă un clip cu poveste, un clip de atmosferă și culoare, un clip cu coregrafie. Și au ales bine. Like! Apoi melodia e frumoasă, pozitivă, ceva de care avem nevoie, că parcă au fost prea multe chestii tânguitoare în ultima vreme, atât în artă, cât și în viața de zi cu zi. Hitul toamnei? Având în vedere difuzările, ar fi mai mult ca sigur. Dar, judecând după vizualizări, Ruby e în pole-position. Hitul anului? Posibil.

9.What's Up - Bine



E lansată devreme, prin iunie, dar a avut un efect întârziat, având în vedere ce aglomerație a fost în partea a treia. Clipul e unul de atmosferă, de party, foarte simplu, în care își fac apariția și alte vedete. Deci e în ton cu melodia, care are un mesaj pozitiv. Are și o latură caraghioasă. Adică... mie îmi plac melodiile lui What's Up, îl respect ca artist, dar e caraghios. Ochelari de soare pe timpul nopții, boss? Eh, hai... Și ce-ai de alergi fluturând tricolorul pe linia de tramvai? În fine, melodia asta îmi place mult, din cele peste 11.1 milioane de vizualizări, vreo 200 cred că le-am făcut doar eu. Nu-i hitul anului, nici al toamnei. E doar un hit. :D

10.Cortes feat. Andreea Bălan - Uită-mă



N-am ce face și trebuie să bag și melodia asta mai banală decât Dacia 1310 în top. E difuzată, ascultată, are multe vizualizări (10.5 milioane). Nu-i hitul anului, nici al toamnei, dar... asta e, se mai ascultă și așa ceva.

11.Goodbye to Gravity - The day we die



Măcar pentru cine au fost băieții ăștia și pentru ce a însemnat melodia pentru societatea românească în ultima lună și jumătate, și tot merită să se găsească aici. Nu are difuzări decât (poate) pe la Rock FM sau Radio Guerilla, dar „The day we die” ne va aduce mereu aminte de ziua de 30 octombrie 2015, de cazul Colectiv și de toți cei care și-au pierdut viața acolo (din păcate, de astăzi sunt 63). Să nu-i uităm niciodată!

Cam astea-s toate. Destul de greu de stabilit care e hitul anului - avem destule care au depășit miliardul de vizualizări pe YouTube, deci alea sunt în pole-position; ah, și mai e cazul „Hello”, cu totul nebunesc. Plus „Lean on”, datorită dansului dubios al lui MO.
Enjoy the music! :D

Niciun comentariu: