luni, 21 decembrie 2015

Hituri și hitulețe - partea a treia

Ziceam că nu o să postez azi, dar nu cred că o să fie prea greu să le găsesc, mai ales că multe dintre ele încă sunt difuzate la foc automat la radio și TV. Sunt niște melodii foarte, foarte cunoscute, iar hitul anului cred că se găsește aici.

1.Major Lazer feat. MO - Lean on



Postarea începe în forță cu ceea ce ar putea fi foarte ușor hitul anului. Melodia este arhicunoscută, a avut un succes mai nebun decât Hannibal Lecter, iar faptul că nu a fost number one nici în SUA și nici în Marea Britanie nu are cum să îi afecteze statutul. Clipul a fost urcat pe YouTube în martie, are peste 928 de milioane de vizualizări și va depăși miliardul lejer. Melodia e simpluță ca text și mesaj, deci a îi atribui un clip complicat n-avea niciun rost. Cea mai bună opțiune e ce au ales - clip cu coregrafia asta frumoasă a indiencelor. Plus ritualul de împerechere întreprins de ciudata MO.

2.David Guetta feat. Nicki Minaj, Bebe Rexha & Afrojack - Hey Mama



Anul ăsta a apărut pe marile ecrane un nou film din seria „Mad Max”, care a avut o distribuție foarte mișto (Tom Hardy, Charlize Theron...) și și-a scos banii (deși poate nu atât de mulți cât și-ar fi dorit echipa de producție). Nu m-am uitat la film, pentru că nu știu nimic din seria asta, dar cunosc spiritul în care a fost conceput, iar videoclipul melodiei „Hey Mama” aduce foarte mult aminte de atmosfera din „Mad Max”. Melodia asta a fost peste tot. La radio, TV, prin localuri, pe la terase. Un adevărat hit al verii. Și un posibil hit al anului.

3.Fifth Harmony feat. Kid Ink - Worth it



Clipul e tipic pentru genul ăsta de melodie, deci n-am ce comenta în legătură cu coerența autorilor. Melodia e genul ăla care te ridică de pe scaun și te face să dansezi, cu toate că n-are vreun mesaj important/interesant. E vorba doar de entertainment, iar „Worth it” e foarte bună din punctul ăsta de vedere. Hitul anului? Posibil.

4.Skrillex & Diplo feat. Justin Bieber - Where are U now



Nici asta nu credeam că o să se întâmple vreodată: să postez o melodie a lui Bieber fără să fac mișto de el. Băiatul a crescut, are voce, dar are niște antecedente foarte dubioase. „Where are U now” e o chestie care m-a surprins în două feluri... cam divergente. M-a surprins pentru că a apărut cumva de nicăieri. Dar m-a surprins mai mult neplăcut, pentru că mi se pare o melodie foarte, foarte proastă, nu neapărat ca mesaj, ci per ansamblu. Sunt ceva șanse la „hitul anului”, dar au fost niște chestii foarte tari și în părțile trecute.

5.Wiz Khalifa feat. Charlie Puth - See you again



Când Paul Walker a murit în 2013, eu nu am reacționat în niciun fel. Nu prea știam cine era omul, ce făcuse. Înțelesesem doar că era un actor foarte apreciat din seria de foarte mare succes „Fast & Furious”. La câteva luni distanță m-am uitat pe lista cu filmele în care Paul a jucat și mi-am dat seama că văzusem câteva din ele, unele care chiar mă impresionaseră până la lacrimi („Eight Below”, de exemplu). Văzusem și partea a șasea din „Fast & Furious” și așteptam partea a șaptea, dar având în vedere moartea lui, apăruseră destule semne de întrebare în legătură cu seria. Filmul a fost lansat anul ăsta, l-am văzut la cinema și apreciez mult direcția pe care au ales-o pentru poveste - concentrată foarte mult pe ideea de familie. „See you again” e un hit de primăvară-vară, pe care am ales să îl includ în categoria asta. Având în vedere că a fost pe coloana sonoră a „Furious 7”, normal că videoclipul are foarte mult de-a face cu filmul și cu Paul Walker. Dacă ăsta nu e hitul anului, atunci se află măcar în top 3.

6.Nicky Jam & Enrique Iglesias - El Perdon



Am mai spus-o - Enrique Iglesias sună mult mai bine în spaniolă decât în engleză. Și clipurile melodiilor de genul au un anumit tipic - imagini dintr-un oraș latino (-american), una sau două femei frumoase, scene filmate mai în întuneric. „El Perdon” a fost un hit foarte mare, cel puțin în Europa și în spațiul latin. De-asta cred că ocupă un loc binemeritat în categoria asta. Hitul anului... sigur nu.

7.Gente de Zona feat. Marc Anthony - La Gozadera



Atâta energie pozitivă n-am mai văzut de la „C'est la vie” (Khaled) încoace, deși au mai fost lansate melodii de voie bună, cu un succes foarte mare. Clipul respectă tipicul  - lume multe, toți dansează, se simt bine, cântă. Își învârt capul. La nivel mondial, „La Gozadera” e un hituleț. La noi e mai mult un hit al toamnei, dar atmosfera e clar una de vară.

8.Jack Perry - Dime



Nu pot să trec hitul verii în România la categoria „muzică românească”. Jack Perry e un DJ francez. Melodia mi se pare bestială și o ascult cu mare plăcere chiar și acum. Și e iarnă, în caz că n-ați observat. Ah, stai... nu ninge. Mă rog, „Dime” intră în categoria asta din simplul motiv că e hitul verii în România. De-asta o să bag o piesă în plus la „străine”, în categoria asta. Clipul n-are nicio treabă cu melodia. După cum se poate vedea, videoclipul este centrat pe o tipă (foarte frumoasă, de altfel), care îi invită pe toți la un party pe plajă. La mijlocul clipului, acțiunea se mută pe plajă, ea se urcă pe jetski împreună cu unu' și pleacă pe mare. Apoi ne întoarcem pe plajă, unde un tip și o tipă fac scheme de arte marțiale braziliene, în timp ce restul lumii dansează. În final, ne concentrăm iar pe tipa aia mișto, care se fâțâie cu un zâmbet larg pe față.

9.Dillon Francis & DJ Snake - Get low



Chestia asta a apărut de nicăieri, nu prea-mi place, dar dacă a avut succes, ce să fac? Numărul de vizualizări e cam mic și ăsta e unul din motivele pentru care cred că n-are șanse la „hitul anului”, dar a rupt cluburile vara asta. Clipul e dubios, haotic, cu tipe care joacă rolul unor târfe și cu doi cretini care încă mai cred că a fi sultan înseamnă să ai o grămadă de femei și să nu-ți pese de nimic altceva în afară de sex. „Get low” are un text foarte complex: are doar două cuvinte. Și da, se potrivesc una cu alta.

10.Pitbull feat. Chris Brown - Fun



Și uite că ăștia doi au colaborat din nou. Nu cred că a avut un succes atât de mare, dar pe la localuri s-a ascultat în draci. Deci numărul scăzut de vizualizări și clasarea modestă în topuri nu cred că sunt relevante. Piesa are un titlu foarte simplu - „Fun”. Clipul este foarte potrivit și tipic pentru subiectul ăsta (sau cel puțin pentru Pitbull) - hotel de lux, paradis, femei frumoase, dans, distracție. Nu-i hitul anului, dar e „fun”.

11.OMI - Cheerleader (Felix Jaehn remix)



Melodie mai chill, despre distracție, vacanță. E de sezon atât ea, cât și clipul. Am avut ceva probleme în a integra melodia asta, pentru că putea să intre foarte bine și la „hiturile primăverii”. Number one pentru multe săptămâni prin SUA și Marea Britanie, ocupă un loc binemeritat între hiturile anului. Dar nu e  hitul anului.

12.Jason Derulo - Want to want me



După ce a lansat două dintre cele mai proaste melodii din istorie („Talk dirty” și „Wiggle Wiggle”), Jason Derulo a decis că ar trebui să încerce să mai facă și un pic de muzică. Și rezultatul a fost lăudabil - „Want to want me”. Nu o să dau detalii despre clip. Dar se potrivește ce am văzut cu e am auzit. Nu-i hitul anului, dar e simpatic.

13.Avicii - Waiting for love



Am zis că o să fie aglomerație în partea asta? N-am putut să mă încadrez în tipicul de 10, așa că am zis să mă opresc atunci când termin cu adevărat. Și o să mai fie una, cred. „Waiting for love” e o melodie frumoasă, în stilul caracteristic al lui Avicii. Are, la fel ca „The nights”, un mesaj înțelept și constructiv, motiv pentru un big like. Clipul e gen „Wake me up”. Acolo, fetele căutau un loc al lor. Aici, bătrânul își caută dragostea. Hitul anului? Teoretic, nu prea. Practic, e Avicii, deci ar exista șanse.

14.The Weeknd - Can't feel my face



Number one în SUA, number three în Marea Britanie, o melodie foarte cunoscută. Diferită față de majoritatea celor existente în FM. Îmi place direcția disco-funk pe care au ales-o unii artiști. Iar The Weeknd are un mare DA din partea mea.

Acum, cele românești...

1.Corina feat. Mira & Skizzo Skillz - Fete din Balcani



Reluăm ideea aia dubioasă cu Balcanii, că doar ne-a dresat bine Puya cu binecunoscuta lui manea din 2009. Corina joacă o carte ceva mai gangsta, dar tinde mai mult spre... (fii imparțial, Marius!)... mă abțin. Creaturile care cântă piesa asta fac referire la fetele din Balcani; de fapt, e vorba despre târfe, în caz că nu v-ați dat seama. Da, toți vor târfe din Balcani. N-ai cum să ghicești ce vârstă are... Cică n-ar fi fost chiar atât de difuzată la radio chestia asta, dar eu am auzit-o toată vara. Cum ar zice un clasic în viață, „ghinion!”. Hitul anului? Șanse considerabile. Legătură între clip și melodie? Da, există...

2.Connect-R feat. Shift - Bagă mare



De party, de sezon, o melodie pop-rap care a fost de mare succes astă-vară. S-a dansat mult, mult pe ea. Legătura dintre clip și melodie... există. La fel de banale amândouă. Hitul anului? Nu cred...

3.Doddy feat. Nicole Cherry - Rezervat



Doddy a dat lovitura anul trecut cu melodia „Bine mersi”, care a cam fost hitul verii 2014. Și a zis să facă și o continuare a clipului. Doddy și Lora sunt doi iubiți care s-au certat, dar au de-a face cu un îngeraș al iubirii foarte, foarte năzdrăvan, în persoana lui Nicole Cherry. Un clip foarte simpatic, pe care îl apreciez mult. Și melodia îmi place. Iar legătura dintre cele două există în finalul clipului: cei doi se împacă. Nu-i hitul anului, dar e frumos. :)

4.Jo feat. Randi - Până vara viitoare



În primul rând, Jo s-a făcut al naibii de frumoasă. În al doilea rând, mi-am amintit cât de mult mă enervează vocea lui Randi. Anyway, melodia asta mi se pare foarte stresantă, plângăcioasă, dar dacă-i hit... ce să-i fac? Și ar putea fi foarte bine chiar hitul anului în România.

5.Delia - Da, mamă



Prima din cele două melodii cu care Delia se prezintă în topul verii. „Da, mamă” a fost un succes nebun, cu toate controversele, acuzele de plagiat, ironiile și părerile negative ale publicului. 10.000 de dislike-uri sunt nimic în comparație cu cele 120.000 de like-uri. Plus cele aproape 29 de milioane de vizualizări. Ar putea fi foarte bine hitul verii, dar urmează o altă divă care a ars-o într-o spanglezo-portugheză dubioasă. Clipul melodiei ăsteia are o poveste interesantă, deci primește un mare DA de la mine.

6.Naguale feat. Andra - Falava



Dracu' știe ce o mai însemna și „falava” asta (mie mi se pare că sună a altceva), dar e hitul verii, fără doar și poate. S-a încercat un soi de atmosferă  „Brazil” (Tom Boxer & Anca Parghel, 2008) - a eșuat din punctul ăsta de vedere. Dar a fost un mare plus datorită succesului de care s-a bucurat. „Falava” e a treia cea mai difuzată melodie românească a anului, dar să păstrăm proporțiile și să ne gândim că „Oarecare” și „Și îngerii au demonii lor” au fost lansate înaintea ei. Clipul e foarte colorat, cu mult dans. Ca și melodia, de altfel. E foarte probabil ca ăsta să fie hitul anului.

7.Carla's Dreams feat. Delia - Cum ne noi



La melodia asta mă refeream când spuneam că Delia cântă una foarte stupidă. Nu o să dau detalii, pentru că e destul de evident. Apreciez atmosfera din clip. Apreciez și ludicitatea melodiei și a celor doi artiști. Și apreciez mult chimia dintre ei. Dar melodia nu-mi place. Un candidat foarte, foarte serios la „hitul anului” în România. E a patra cea mai difuzată melodie românească din 2015.

8.B.U.G. Mafia feat. Feli - Să cânte trompetele



Cu siguranță B.U.G. Mafia este cea mai populară trupă hip hop din România. Au o armată foarte mare de fani și... să fim serioși. Toți cei care iubim muzica hip hop am început s-o ascultăm cu B.U.G. Mafia sau măcar au fost printre primii rapperi pe care i-am ascultat. A fost un hit nebun, nebun, nebun. Foarte meritoriu și surprinzător, întrucât, după cum cred că știe toată lumea, „Să cânte trompetele” nu are videoclip oficial. Cu piesa asta B.U.G. Mafia a reintrat în FM. Big, big, big UP!

9.Havana - Vita bella



Melodia e foarte faină și frumos cântată de Nadir. Lansată prin februarie, asta e o mică restanță de astă-primăvară. Nu am perceput-o ca un hit al primăverii, iar ritmul mă duce mai mult cu gândul la vară. Clipul e destul de simplu, cu artistul care cântă și o fată frumoasă care dansează. Posibil hit al anului. :)

10.Uddi - Aseară ți-am luat basma



Ăsta a fost coșmarul meu astă-vară: să-l aud pe ăsta bătându-și joc de „Aseară ți-am luat basma”. Din păcate, a fost hit. Nu hitul verii, nici hitul anului, dar s-a auzit peste tot. Goddammit!

11.Matteo - Gândesc cu voce tare



Să zicem că Matteo are ceva talent. Să zicem că are și melodii bune. Să zicem și că asta de acum a fost un accident nefericit. Sincer, acum o ascult pentru prima dată cap-coadă. Still not impressed. :)

12.Lora - Floare la ureche



E doar un hituleț, dar s-a cam auzit pe la terase & stuff, deci își are locul aici. Își pune floare la ureche în clip, după ce îl fugărește prin tot universul pe săracul individ împreună cu gașca ei de mafiote înarmate. Sunt fan Lora, o apreciez ca artistă, dar melodiile scoase de ea nu prea îmi plac. Bine, nu e și cazul ăsteia, e destul de faină. :)

13.Alina Eremia - Played you



Conform vizualizărilor, n-ar fi cine știe ce. Conform difuzărilor, e foarte tare. A fost una din melodiile cam stresante de astă-vară, dar nu-i chiar rea. Alina Eremia e o voce de mare valoare, face muzică bună și scoate hit după hit. Da, chiar dacă pare o nebunie, o să ne întâlnim cu ea și în partea a patra. Se dansează mult în clipul ăsta. Și e bine, mai avem nevoie și de dans adevărat, nu doar de fete dezbrăcate mimând sexul.

14.Inna feat. Eric Turner - Bop Bop



O să comentez scurt și obiect: clip potrivit cu melodia (având în vedere că e Inna; totuși, își face mai puțin reclamă decât de obicei), a fost peste tot astă-vară, teroare mai ceva ca Al-Qaeda. Un foarte posibil hit al anului în România.

Menționez de pe acum că există o anumită melodie cântată de două românce, care, în ciuda celor peste 35 de milioane de vizualizări pe care le-a făcut filmul por... clipul care o promovează, nu o să fie în niciuna dintre părți. Seems fair to me. Și mai sunt destule piese pe care le-am omis, dar și așa sunt prea multe.
Enjoy the Music! :D



Niciun comentariu: