duminică, 6 martie 2016

Tot de acum 10 ani...

Partea a doua a dozei de nostalgie e aici. Încă 20 de melodii frumoase peste care au trecut zece ani. Că de-asta-i viața frumoasă, no? :D

1.Daniel Powter - Bad day

Asta este o melodie care încă mai e difuzată pe la posturile de radio și... chiar și pe la TV am mai văzut clipul. A fost un hit uriaș, poate cel mai mare al anului 2006. Nu prea știu ce a mai făcut Daniel Powter din 2006 încoace. Omul e canadian, iar locul lui în showbizul din țara lui a fost luat între timp de un puști cu sexualitate incertă, care în ultimul an a arătat că poate să fie considerat artist (da, Bieber).



2.Gnarls Barkley - Crazy

Asta e trupa lui CeeLo Green, care aduce un feeling diferit în peisajul muzical. „Crazy”, la fel ca „Bad day”, încă este difuzată și îți rămâne în minte pentru multă vreme. Deci are atât de multe ingrediente ale unui evergreen. Ei nu prea mai cântă împreună. Între timp, CeeLo Green a devenit jurat la The Voice și o celebritate internațională. Danger Mouse nu este atât de „vizibil”... în sensul că nu îl auzi neapărat pe el cântând; în schimb, el este poate cel mai bun producător muzical din lume, amprenta lui făcându-se simțită, printre altele, pe albumul „25” al lui Adele.



3.Sean Paul - Temperature

Despre melodia asta ziceam că a fost un hit mai mare decât „(When you gonna) Give it up to me”. Piesa este foarte... sexuală, chestie evidențiată și de videoclipul de care beneficiază. Cel puțin la nivel de 2006, „Temperature” este cel mai mare hit al lui Sean Paul în SUA. Între timp, el a mai lansat multe piese de succes, schimbându-și stilul (ceea ce nu prea mi-a plăcut; eu îl apreciam pentru unicitatea lui).



4.Rihanna - Unfaithful

Ah, ce vremuri... Cât de mult îmi plăcea să fac mișto de Rihanna în legătură cu melodia asta, care e pe sistemul „mă doare să-l văd pe iubitul meu că suferă, pentru că știe că îl înșel; nu vreau să-i fac rău, dar nu mă pot abține, pentru că sunt o...”. Sau, cel puțin, asta îmi inspiră mie. E o piesă lentă, care cred că a inspirat multe fete ale generației mele, din păcate. Menționez că la momentul lansării piesei, Rihanna avea 18 ani. Melodrama asta mi se părea dubioasă și penibilă; 10 ani au trecut, iar părerea mea a rămas aceeași. Dar a fost hit și... pare evergreen. Goddammit!



5.Kelly Clarkson - Because of you

Și piesa asta a inspirat multe fete din generația mea. Mamă, câtă melodramă era pe capul lor pe vremea aia, cu toate că e mai bine că au crescut cu „Unfaithful” și „Because of you”, decât cu „Bună, ce mai zici” sau „Cum ne noi”. „Because of you” e o piesă frumoasă, produsă de David Hodges și Ben Moody, foști membri ai trupei Evanescence. Transmite foarte multă emoție și... este evergreen, mai mult ca sigur. Va fi ascultată și difuzată și prin anii 2020-30.



6.Akon feat. Eminem - Smack that

Ăsta a fost un superhit atât în România, cât și în Occident. Colaborarea dintre Akon (unul dintre cei mai la modă artiști ai anului 2006) și Eminem (cel mai la modă MC de mai bine de 10 ani) s-a bucurat de un real succes. Number one în multe locuri, number 2 în SUA, parcă și la noi a fost pe primul loc. E cam evergreen. Încă rupe, chiar și la 10 ani distanță.



7.Eminem - When I'm gone

„When I'm gone” este una dintre acele piese foarte personale ale lui Eminem, în care vorbește despre trăirile sale. Aici, despre dragostea pe care i-o poartă fiicei sale, Hailie Jade. Deocamdată, din tot ce am share-uit în astea două postări, „When I'm gone” are cele mai multe vizualizări pe YouTube, ceea ce arată impactul pe care îl are. Și va fi ascultată încă mult timp de acum înainte.



8.The Black Eyed Peas - Pump It

De pe vremea când BEP încă mai făceau muzica aia care îi caracteriza. Adică hip hop. E din ăla comercial, pe care copilașii care doresc să pară interesanți îl hulesc, dar e muzică faină, care ajută la crearea unei atmsfere mișto la petreceri. Au fost și piese ale lor pe care le-am apreciat mai mult, dar „Pump It” rămâne unul dintre marile lor hituri. Și încă se mai poartă.



9.James Blunt - You're beautiful

Piesa asta este din 2005, dar succesul ei a avut ecouri uriașe în 2006. Sincer, urăsc melodia asta aproape la fel de mult ca pe „My heart will go on”. E prea siropoasă, melancolică, depresivă. Nu știu, îmi pare că nu aduce nimic bun. Dar e un evergreen și mi-e teamă că o să fie la modă și prin 2050. Îmi plac melodiile romantice, baladele, dar asta, nu.



10.Madonna - Hung up

2006 a fost un an în care Madonna a încercat cu degetul apele unui ocean ce părea secat - cel al muzicii disco. Și, Doamne, a avut un succes nebun! „Hung up” a fost un megahit universal, „Sorry” la fel, O apreciez pentru că a reușit să se adapteze foarte bine cerințelor vremii, cu toate că părea că vremea ei a trecut. În ultima vreme, încearcă din nou să se reinventeze, doar că îi e ceva mai greu; Madonna merge bine pe 60 de ani, iar melodiile ei noi nu mai rup topurile așa cum au făcut cele de pe albumul „Confessions on a dance floor” (2005).



Și acum, cele românești. Muzică frumoasă, veche. Nostalgie...

1.Sistem feat. Stella - Never

Era foarte în vogă prin vara 2006, asta o țin minte foarte clar. Oamenii ăștia au făcut show tot timpul cât au alcătuit trupa Sistem, care ar fi meritat, cu siguranță, să câștige Eurovision 2005 cu melodia „Let me try”, oricât de sălbatică a fost Ruslana. Între timp, ei s-au despărțit; doi dintre ei au format trupa Cobzality, împreună cu Bianca Purcărea, iar Zoli Toth este în juriu la Selecția Națională Eurovision de anul ăsta. Stella a lansat unul dintre hiturile verii 2009, împreună cu DJ Andi („Freedom”), a participat la „Vocea României” și... a devenit mamă. Deci s-au întâmplat multe lucruri în ăștia 10 ani, no? :D



2.DJ Adrian Eftimie - No side effect

Un bass foarte mișto chiar și pentru anul 2016. Adrian Eftimie este unul dintre DJ-ii cu ștate vechi din România. Bine, eu nu prea ascult genul ăsta muzical și nu pot să spun prea multe despre evoluția lui. Știu doar că melodiile lui nu au fost în top în ultimii ani, cu toate că e posibil să se fi ocupat de producție.



3.DJ Andi feat. Aida - 4 the 1st time

Asta e o piesă care mi-a plăcut foarte mult. DJ Andi a avut mai multe hituri în anii ce-au urmat, dar ăsta pare să fi fost cel care i-a deschis porțile. Mi-aș fi dorit să aud mai multe de la Aida, însă ea nu a mai fost atât de vizibilă în ultima vreme și nici nu știu care îi mai este numele de scenă. La un moment dat mi se pare că și-l schimbase în Aisa.



4.Elena Gheorghe - Vocea ta

Elena parcă abia se despărțise de trupa Mandinga și a început fructuoasa ei carieră solo. „Vocea ta” este o piesă compusă de Laurențiu Duță, a cărui voce se și aude înaintea refrenului spunând „Siempre contigo carnaval”. Între timp, colaborarea lor a continuat, el i-a compus piesa cu care a participat la Eurovision 2009 („The Balkan Girls”). Ea a avut niște hituri uriașe la începutul anilor 2010, apoi a născut. A mai lansat și alte hituri. Enfin, Laurențiu Duță și-a încercat norocul solo, dar n-a avut atât de mare succes, deși piesele lui mi-au plăcut. Iar, de vreo doi-trei ani, trupa lui, 3 Sud Est, s-a reunit.



5.Mandinga - Goochi

În postarea precedentă am zis că 2006 a fost anul de glorie al muzicii reggaeton. „Goochi” este doar unul dintre hiturile românești aparținând acestui gen muzical. Sau, mă rog, dintre hiturile reggaeton din România, că am mai avut noi și altele pe care o să le trec în a treia parte. Între timp, ei și-au schimbat componența din nou, au mai lansat niște melodii de succes, ne-au reprezentat la Eurovision. Viața e frumoasă. :D



6.Keo - Dac-aș putea să zbor

Mi se pare că seamănă izbitor cu „Azi vii, mâine pleci”, dar nu contează. Melodia e foarte frumoasă și trezește amintiri. Pe vremea aia, Keo era combinat cu Andreea Bălan, relația lor părea să fie cea mai frumoasă și stabilă din showbiz-ul românesc... până când el a înșelat-o și, de aici, am avut parte de circ și panaramă.



7.Heaven - Du-mă pe o stea

E o melodie simpatică, de vacanță, așa, dar nu prea cred că e atât de memorabilă, ca să zic așa. Trupa a avut și un hit mai mare prin 2010, care m-a cam terorizat. Dar asta-i altă discuție. Cam prin perioada aia, 2006, între ele și Măruță izbucnise un scandal, pentru că el le-a înregistrat cum „cântau” la microfon când făceau playback. Mai exact, cum răgeau. Din nou, circ și panaramă. Apoi, la vreo 5-6 ani distanță, una dintre ele a devenit personaj monden, fiind în mijlocul unui scandal cu privire la un divorț, copil, chestii... În ultima vreme n-am mai auzit de ele.



8.Blondy - Fiesta

A fost odată ca niciodată o trupă numită Blondy. Ea era formată din două blonde foarte sexy, Andreea Bănică și Cristina Rus, ambele fiind foste membre ale unor alte trupe (Exotic, respectiv Sing Sing B.B.). Eh, Blondy a avut niște hituri foarte mari în prima jumătate a anilor 2000, până când cele două au decis să înceteze colaborarea. Aici, Blondy înseamnă doar Andreea Bănică. Și cred că asta este ultima dată când numele de Blondy a mai apărut în topuri. După „Fiesta”, Andreea Bănică a decis să își continue cariera solo având propriul nume drept nume de scenă. Piesa e produsă de Laurențiu Duță (se simte amprenta lui; era foarte bun în sfera asta pop-dance). Anyway, Andreea Bănică are o carieră de foarte mare succes, unele dintre melodiile ei ajungând să fie difuzate și în străinătate. Big up!



9.Activ - Zile cu tine

Sigur, nu a avut succesul nebun al piesei „Doar cu tine”, dar a fost foarte frumoasă, liniștită. Am apreciat întotdeauna muzica produsă de băieții de la Activ. Cât despre Oana, ea m-a impresionat foarte mult prin decența de care a dat dovadă, în condițiile în care peisajul muzical era invadat de fete/femei cu din ce în ce mai puține haine pe ele. De prin 2008-2009 nu am mai auzit să fi lansat ceva ieșit din comun. Oana s-a căsătorit cu Ovidiu Petre, a și născut. A încercat să se lanseze solo, dar piesa ei n-a reușit să-și facă loc în FM.



10.Hi-Q - Razna

Hi-Q a fost cea mai pozitivă trupă din România timp de 10 ani. Lansaseră „Totul va fi bine”, „Tu ești dragostea mea”, „Dă muzica mai tare”, apoi, după ce Dana Nălbaru a fost înlocuită de Nicoleta, „Gașca mea”, „Razna”, „Bună dimineața”. Piese foarte frumoase, cu multă energie pozitivă. Între timp, Nicoleta a plecat din trupă și a fost înlocuită de Anya. Au lansat vreun hit sau două și cu ea, după care a plecat și a început o carieră solo simpatică, în care a lansat vreo trei hituri dar de vreo trei ani n-am mai auzit de ea. Cât despre Hi-Q, în trupă s-a întors Dana Nălbaru și au încercat să vadă dacă pot să mai aibă succesul de odinioară. Dar anii trecuseră peste ei, iar proiectul muzical și-a încetat activitatea în 2014, an în care... Mihai Sturzu deja era parlamentar.



O parte a treia nu știu când o să mai vină, dar sigur va fi. Sunt unele hituri uriașe, pe care le-ați ascultat cu toții la vremea lor, dar care n-au intrat în zona celor străine, pentru că... au avut succes uriaș mai mult la noi. Bucurați-vă de muzică! :D

Niciun comentariu: